Mark Freymueller, starszy wiceprezes i szef działu innowacji ds. pojazdów użytkowych w Hyundai Motor Company, wziął również udział w panelu dyskusyjnym Hydrogen Workshop podczas konferencji ACT, gdzie omówił m.in. rozwiązania firmy w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Uczestnicy panelu rozmawiali o wyzwaniach i perspektywach rynku pojazdów elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Firma Hyundai Motor uważa wodór za odpowiednie rozwiązanie energetyczne dla pojazdów użytkowych. Wodór jest nośnikiem energii o wysokiej gęstości, który zapewnia pojazdom elektrycznym z ogniwami paliwowymi ciągłą produkcję energii umożliwiającej jazdę na długich dystansach i przewożenie ciężkich ładunków. Pojazdy użytkowe zasilane ogniwami paliwowymi zwiększają wydajność pracy i obniżają koszty infrastruktury w porównaniu z odpowiednikami czerpiącymi energię z baterii, minimalizując przestoje i skracając czas tankowania.
XCIENT Fuel Cell to pierwsza na świecie masowo produkowana ciężarówka dużej ładowności napędzana ogniwami paliwowymi. Do 30 kwietnie br. pojazdy te, eksploatowane m.in. w Szwajcarii, przejechały łącznie 3,5 mln km.
Biorąc pod uwagę znaczące inwestycje rządu USA i coraz większą liczbę graczy wchodzących na rynek technologii opartych na wodorze, przedstawicele Hyundai Motor spodziewają się znacznego spadku całkowitego kosztu posiadania pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi w nadchodzących latach.
Źródło: Hyundai Motor