Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Osiąga średni zasięg ponad 725 km

Utworzona: 2022-10-05


Dzięki 67 kg wodoru, jakie mieści zbiornik w ciągniku XCIENT oraz akumulatorowi o pojemności 72 kWh.

Hyundai Motor Company ogłosiła uzyskanie w 2021 roku 3,5 mln dolarów dotacji w ramach programu Targeted Airshed Grant (TAG) od amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska na wdrożenie 5 ciężarówek XCIENT Fuel Cell w Kalifornii. Pojazdy te będą wykorzystywane przez firmę First Element Fuel (FEF), największego operatora stacji tankowania wodoru w Stanach Zjednoczonych, aby przez następne pięć lat dostarczać płynny wodór do swoich stacji paliw. Wyniki zebrane w czasie pierwszego roku eksploatacji mają być przekazywane do Agencji Ochrony Środowiska.

Hyundai jest aktywnie zaangażowany w tworzenie łańcucha wartości wodoru neutralnego pod względem emisji CO2 na całym świecie. Cieszymy się, że nasze ciężarówki XCIENT Fuel Cell będą wykorzystywane w Kalifornii właśnie do dekarbonizacji łańcucha dostaw wodoru powiedział Mark Freymueller, starszy wiceprezes i dyrektor ds. innowacji biznesowych pojazdów użytkowych w Hyundai Motor Company.
Projekt ten jest prowadzony przez Okręg Zarządzania Jakością Powietrza Południowego Wybrzeża (South Coast AQMD), który złożył wniosek o dotację z programu TAG. Ma on na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza na obszarach kraju o najwyższym poziomie ozonu i pyłu zawieszonego (PM2,5). Celem programu TAG jest zapewnienie finansowe wspieranie projektów, które: 1) bezpośrednio redukują emisje z priorytetowych źródeł emisji; 2) zapewniają wymierną redukcję emisji ozonu, pyłu zawieszonego i/lub jego prekursorów; oraz 3) wspierają osiągnięcie krajowych standardów jakości powietrza (NAAQS) w jednej lub kilku najbardziej dotkniętych strefach powietrznych w kraju.

W ramach ubiegłorocznej edycji programu TAG, Hyundai Motor nawiązał współpracę z South Coast AQMD i firmą FEF w celu opracowania projektu polegającego na wymianie ciężarówek napędzanych olejem napędowym, które firma FEF wykorzystywała do transportu wodoru na pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi.

Model ciągnika XCIENT Fuel Cell 6x4 biorący udział w projekcie to pojazd o masie całkowitej brutto 37 200 kg, wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 180 kW oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 350 kW. 67 kg wodoru, jakie mieści zbiornik w ciągniku oraz akumulator o pojemności 72 kWh zapewniają średni zasięg ponad 725 km.

W ubiegłym roku Hyundai Motor ogłosił również swój projekt NorCal Zero, znany również jako „regionalne przewozy ciężarowe za pomocą ciężarówek z ogniwami paliwowymi”. W drugim kwartale 2023 roku firma rozpocznie eksploatację 30 ciężarówek XCIENT Fuel Cell w Kalifornii. Będzie to największe komercyjne wdrożenie elektrycznych ciężarówek klasy 8 z ogniwami paliwowymi w USA.

Wprowadzony na rynek w roku 2020 model XCIENT Fuel Cell to pierwsza na świecie seryjnie produkowana elektryczna ciężarówka z wodorowymi ogniwami paliwowymi o dużym tonażu. 47 egzemplarzy tego modelu wprowadzono do użytku w Szwajcarii, gdzie do lipca br. przejechały łącznie ponad 4 mln kilometrów.

Źródło: Hyundai
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels