Producent współpracuje z kluczowymi partnerami w celu zbudowania kompleksowego ekosystemu mobilności wodorowej w Ameryce Północnej. W zeszłym roku Hyundai Motor dostarczył 30 sztuk modelu XCIENT Fuel Cell firmie G.E.T Freight Corp, spółce należącej do koncernu GLOVIS America. Pojazdy przewożą kontenery z portu w Oakland i samochody z portu w Richmond. Hyundai Capital America świadczy usługi leasingowe i finansowe na rzecz GLOVIS America.
Ciężarówki te można tankować na niedawno wybudowanej przez FirstElement Fuel stacji tankowania wodoru, która jest w stanie obsłużyć do 200 samochodów ciężarowych dziennie. Firma Papé, dostawca usług dla samochodów ciężarowych w regionie zachodnim, zapewni konserwację i serwis pojazdów w swoim zakładzie w San Leandro w Kalifornii.
XCIENT Fuel Cell to pierwsza na świecie masowo produkowana ciężarówka dużej ładowności napędzana wodorem. Wprowadzony na rynek w 2020 r. model jest użytkowany przez firmy w USA, Szwajcarii, Niemczech, Nowej Zelandii, Australii, Korei, Izraelu i Arabii Saudyjskiej. Na styczniowych targach CES 2024 Hyundai Motor ogłosił rozszerzenie swojej wizji, która polega na przejściu od samego ogniwa paliwowego do wodorowego łańcucha wartości, który obejmuje cały przemysł wodorowy, od produkcji i magazynowania po transport i utylizację.

Źródło: Hyundai