Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Autonomiczna jazda coraz bardziej bezpieczna

Utworzona: 2022-09-12


Podczas nadchodzących targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze, dział rozwiązań dla pojazdów użytkowych (CVS) firmy ZF zaprezentuje najnowsze technologie w dziedzinie automatyzacji.

Jedną z nich jest otwarta platforma do autonomicznego sterowania podwoziem o nazwie ADOPT (Autonomous Driving Open Platform Technology). Platforma łączy oprogramowanie wirtualnego kierowcy pojazdów autonomicznych z systemami siłowników za pomocą znormalizowanych interfejsów opracowanych zgodnie ze standardami motoryzacyjnymi. Platforma ADOPT umożliwia jazdę autonomiczną przekładając komunikaty określające sposób poruszania się pojazdu na polecenia dla systemu siłowników sterujących ruchem na drodze. Wersja ADOPT 3.0 pozwala na autonomiczną jazdę po autostradach między węzłami logistycznymi, a dzięki systemowi ADOPT 2.0 w połączeniu z platformą SCALAR do zarządzania flotą możliwe jest także w pełni automatyczne dokowanie w punkcie załadunku.

Szeroka oferta produktów w zakresie automatyzacji pojazdów użytkowych obejmuje dostawy komponentów i elementów podwozia pojazdów autonomicznych na poziomie 4, czujników, wysokowydajnych komputerów, aż po zaawansowane technologie cyfrowe i łączności. Łącząc te możliwości, ZF może dostarczać klientom kompletne rozwiązania „pod klucz”, w tym wirtualne sterowniki i oprogramowanie do zautomatyzowanej organizacji ruchu. Takie podejście umożliwia elastyczną integrację koncepcji projektowych ze zautomatyzowaną platformą pojazdów stworzoną przez danego producenta pojazdów użytkowych lub połączenie z rozwiązaniami i usługami automatyzacji oferowanymi przez nowe firmy motoryzacyjne.

Jako inteligentny interfejs sterowania wspierający systemy kontroli ruchu pojazdów autonomicznych, system ADOPT nowej generacji stanowi ważny krok naprzód w zakresie jazdy autonomicznej. Firma ZF zorganizowała pokaz jazdy autonomicznej na poziomie 4 korzystając z pojazdu demonstracyjnego wyposażonego w skrzynię biegów ZF oraz elektronicznie sterowany układ zawieszenia pneumatycznego OptiRide, a także elektroniczny układ hamulcowy (EBS) trzeciej generacji współpracujący z oprogramowaniem do kontroli podwozia ADOPT 3.0 działający przy prędkości do 80 km/h. Układ był w stanie utrzymać wysoki poziom stabilności nawet na mokrych drogach i nawierzchniach o nierównym współczynniku tarciu.


ZF zademonstrowała również pełne rozwiązanie do automatycznego dokowania, wykorzystując ciągnik siodłowy bez kierowcy. Pojazd wyposażony w układ kierowniczy ReAX firmy ZF, OptiRide ECAS, system EBS trzeciej generacji, system hamowania awaryjnego i bezpieczny hamulec postojowy, wykonał w pełni zautomatyzowane manewry na placu, takie jak dokowanie i sprzęg. Do 50% szybsze autosprzęganie pomaga zwiększyć produktywność, a także ułatwia pracę mniej doświadczonym kierowcom. Pojazd był kontrolowany za pomocą nowego oprogramowania ZF ADOPT 2.0, które umożliwia manewry przy prędkości do 20 km/h, które współpracuje z oprogramowaniem do planowania trasy i percepcji Embotech.


Demonstracja pokazała również, w jaki sposób ZF może wykorzystać swoją technologię zarządzania flotą SCALAR do automatyzacji planowania, wyznaczania tras i wysyłania pojazdów na terenie centrów logistycznych.

Źródło: ZF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels