Szeroka oferta produktów w zakresie automatyzacji pojazdów użytkowych obejmuje dostawy komponentów i elementów podwozia pojazdów autonomicznych na poziomie 4, czujników, wysokowydajnych komputerów, aż po zaawansowane technologie cyfrowe i łączności. Łącząc te możliwości, ZF może dostarczać klientom kompletne rozwiązania „pod klucz”, w tym wirtualne sterowniki i oprogramowanie do zautomatyzowanej organizacji ruchu. Takie podejście umożliwia elastyczną integrację koncepcji projektowych ze zautomatyzowaną platformą pojazdów stworzoną przez danego producenta pojazdów użytkowych lub połączenie z rozwiązaniami i usługami automatyzacji oferowanymi przez nowe firmy motoryzacyjne.
Jako inteligentny interfejs sterowania wspierający systemy kontroli ruchu pojazdów autonomicznych, system ADOPT nowej generacji stanowi ważny krok naprzód w zakresie jazdy autonomicznej. Firma ZF zorganizowała pokaz jazdy autonomicznej na poziomie 4 korzystając z pojazdu demonstracyjnego wyposażonego w skrzynię biegów ZF oraz elektronicznie sterowany układ zawieszenia pneumatycznego OptiRide, a także elektroniczny układ hamulcowy (EBS) trzeciej generacji współpracujący z oprogramowaniem do kontroli podwozia ADOPT 3.0 działający przy prędkości do 80 km/h. Układ był w stanie utrzymać wysoki poziom stabilności nawet na mokrych drogach i nawierzchniach o nierównym współczynniku tarciu.

ZF zademonstrowała również pełne rozwiązanie do automatycznego dokowania, wykorzystując ciągnik siodłowy bez kierowcy. Pojazd wyposażony w układ kierowniczy ReAX firmy ZF, OptiRide ECAS, system EBS trzeciej generacji, system hamowania awaryjnego i bezpieczny hamulec postojowy, wykonał w pełni zautomatyzowane manewry na placu, takie jak dokowanie i sprzęg. Do 50% szybsze autosprzęganie pomaga zwiększyć produktywność, a także ułatwia pracę mniej doświadczonym kierowcom. Pojazd był kontrolowany za pomocą nowego oprogramowania ZF ADOPT 2.0, które umożliwia manewry przy prędkości do 20 km/h, które współpracuje z oprogramowaniem do planowania trasy i percepcji Embotech.

Demonstracja pokazała również, w jaki sposób ZF może wykorzystać swoją technologię zarządzania flotą SCALAR do automatyzacji planowania, wyznaczania tras i wysyłania pojazdów na terenie centrów logistycznych.
Źródło: ZF