Obecnie w Niemczech brakuje już około 80 000 kierowców zawodowych. W ciągu najbliższych kilku lat niedobór ten jeszcze wzrośnie, według szacunków Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Drogowego (IRU) do około 185 tys. w roku 2027. Szczególnie dramatycznie wygląda sytuacja w przypadku kobiet zatrudnionych w transporcie towarowym i opłacających składki na ubezpieczenie społeczne: ich udział wynosi zaledwie 1,9%. Z pewnością jest wiele przyczyn tego stanu. Jednym z nich jest niestety negatywny wizerunek zawodu rozpowszechniony w świadomości społecznej. Właśnie do zmiany tego wizerunku ma przyczynić się kampania uruchomiona przez MAN Truck & Bus Germany.
Pandemia pokazała, jak bardzo społeczeństwo jest uzależnione od usług świadczonych przez kierowców ciężarówek. Tymczasem wykwalifikowanych kierowców zawodowych ciągle ubywa. Jako producent pojazdów użytkowych chcielibyśmy zatem wykorzystać naszą kampanię, aby rola kierowców była dostrzegana a przede wszystkim doceniane przez całe społeczeństwo. Jednocześnie czujemy się odpowiedzialni za podjęcie wszelkich możliwych starań, aby w sposób trwały poprawić warunki pracę kierowców – mówi Christoph Huber, dyrektor generalny MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.Pierwszy etap kampanii rozpoczął się w czasie tragów IAA w Hanowerze od inicjatywy pod hasłem „Wir bewegen Deutschland”. Samochody ciężarowe należące firm transportowych uczestniczących w kampanii, (m.in. Spedition Bode z Reinfeld, Kurt Kipping Spedition z Hartha oraz Karl Heinrich Decker Transporte z Düren i Weinmann Spedition & Logistik z Altenmüster), zostaną opatrzone hasłem kampanii zanim wyruszą w trasy na terenie Niemiec i Europy. Kampania będzie też prowadzona w mediach społecznościowych. Dalsze działania na rzecz poprawy wizerunku kierowców i ich warunków pracy mają być podjęte w drugiej połowie tego roku.
Źródło: MAN