Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Trzeba być pracodawcą, u którego chce się pracować

Utworzona: 2022-11-27


W obliczu ciągłych deficytów na całym świecie zarządzanie, utrzymywanie i jeśli to możliwe, zatrudnianie nowych kierowców stanowi nie lada wyzwanie.

Zdaniem Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego, aby osiągać sukcesy w tej dziedzinie, trzeba być pracodawcą, u którego chce się pracować. Aby jak najlepiej zaspokoić popyt na usługi transportowe, przewoźnicy na całym świecie muszą szukać wykwalifikowanych kierowców za granicą i zachęcać młodych ludzi i kobiety do wyboru tego zawodu. W praktyce oznacza to, że menedżerowie ds. kadrowych muszą stale oceniać swoich kierowców, rekrutować odpowiednich kandydatów, oferować ukierunkowane szkolenia i doceniać wyjątkowy profesjonalizm.

IRU RoadMasters to kompletne rozwiązanie, które pomaga operatorom w radzeniu sobie z niedoborami. System został zaprojektowany, aby pomóc firmom w zarządzaniu ryzykiem i optymalizowaniu kadry dzięki profilowaniu umiejętności kierowców. Bez obiektywnych punktów odniesienia firmy muszą się opierać na subiektywnych informacjach o niskiej wartości. Rozwiązanie to zapewnia operatorom wyrafinowane narzędzia analityczne, umożliwiające podejmowanie racjonalnych decyzji, w tym wybór najlepszych kandydatów podczas rekrutacji oraz zapewnianie ukierunkowanych szkoleń.

Panele informacyjne RoadMasters – dostępne na poziomie firmy, jednostki biznesowej, regionu geograficznego i kierowcy – przedstawiają dane w czasie rzeczywistym, dzięki którym operatorzy są w stanie określić obszary wymagające poprawy. Firmy mogą oceniać swoich kierowców korzystając z międzynarodowych standardów i oferować im więcej możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, a także wzmacniać pozycję wyróżniających się kierowców poprzez nadanie im roli mentora lub trenera. Dzięki rozwiązaniu firmy mogą krzewić kulturę doskonałości i przyznawać kierowcom respektowane na całym świecie certyfikaty uznania.

Podobnie jak w przypadku wielu sektorów, istnieje wiele błędnych przekonań dotyczących transportu drogowego. Jak ujął to Jorge Cima, szef programów aktywnej polityki zatrudnienia w ALSA, nadal istnieje przekonanie, że zawód kierowcy zawodowego to domena mężczyzn, a wielu uważa, że kobiety-kierowcy są gorsi od mężczyzn. Ale mając dostęp do narzędzi analitycznych i oceniających, operatorzy mogą przełamywać stereotypy i obiektywnie oceniać swoich kierowców bez żadnych uprzedzeń. Z doświadczenia wynika, że kobiety bardzo dobrze nadają się do tej pracy. Wskaźniki wydajności kobiety są podobne lub nawet lepsze, dodał specjalista.

Błędne przekonania nie ograniczają się do kobiet. To samo dotyczy młodych kierowców, których powszechnie uważa się za mniej bezpiecznych, mimo że zawodowi kierowcy w wieku do 25 lat osiągają podobne wyniki w zakresie bezpieczeństwa jak cała populacja kierowców zawodowych.

Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels