Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Bezpośrednia linia logistyczna do krajów adriatyckich

Utworzona: 2023-08-09


Zarówno Chorwacja, jak i Słowenia są bardzo chłonnymi rynkami – przewiduje się, że e-commerce będzie rósł tam szybciej niż w Europie Zachodniej. Packeta Poland umożliwi polskiemu e-commerce’owi dostawę przesyłek z Polski w nawet 2-3 dni.

W ostatnich latach handel elektroniczny stał się znaczącą gałęzią europejskiej gospodarki, a kraje adriatyckie nie są tu wyjątkiem. Obecnie jest to równie perspektywiczny kierunek ekspansji dla polskich e-sklepów, jak jeszcze kilka lat temu Czechy czy Słowacja. Cross-border przestał być opcją i stał się koniecznością. Jeśli polskie e-sklepy chcą się sukcesywnie rozwijać, zwiększać liczbę klientów, obroty i zyski, powinny jak najszybciej zrobić pierwszy krok w kierunku ekspansji zagranicznej. Tym bardziej, że cross-border stał się prostszy, również w zakresie obsługi logistycznej. Wystarczy, że firma zarejestruje się na platformie cyfrowej Packety i za pomocą jednego API będzie miała dostęp do około 70 dostawców w 33 krajach – otrzymując do dyspozycji ponad 15,3 tys. punktów odbioru należących do Packeta Group oraz 125 tys. punktów partnerskich.

Rynki adriatyckie przez wiele lat były traktowane po macoszemu przez polskie e-commercy, jednak w ostatnim czasie obserwujemy zgoła odmienny trend. Przedstawiciele e-sklepów zaczęli zauważać w tych krajach ogromny potencjał do rozwoju, który jednak był często blokowany przez zbyt długie czasy dostaw. Słoweńcy i Chorwaci oczekują, że otrzymają przesyłkę w maksymalnie 3-4 dni, a polskim e-sklepy nie mogły tego zapewnić. Aby to zmienić, uruchomiliśmy bezpośrednią linię logistyczną z Polski do Słowenii oraz Chorwacji. Dzięki temu paczki docierają do konsumentów w nawet 2-3 dni. Trasa bez przeładunków to także niższy koszt wysyłki i zwrotu oraz mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia paczki mówi Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.

Adriatyki – top kierunek do ekspansji zagranicznej e-commerce

Zarówno Chorwacja, jak i Słowenia są bardzo chłonnymi rynkami – przewiduje się, że e-commerce będzie rósł tam szybciej niż w Europie Zachodniej. Z uwagi na mniejsze nasycenie i konkurencję, e-sklepy mogą spodziewać się niższego kosztu wejścia i stosunkowo szybkiego zbudowania swojej pozycji rynkowej. Nie oznacza to jednak, że oczekiwania klientów wobec e-commerce są mniejsze, wręcz przeciwnie - kluczem do sukcesu jest zbudowanie wiarygodności i zaufania. Można to osiągnąć poprzez sprawną lokalizację treści na stronie sklepu, czytelny regulamin i zasady zwrotów, dokładne opisy produktów (w branży odzieżowej szczególnie istotne są precyzyjne tabele rozmiarów), rzetelną dostawę, a także dbanie o pozytywne opinie w internecie.

Obecnie jest idealny moment na ekspansję na rynki adriatyckie. E-commerce rozwija się tam w proporcjonalnym tempie do tego, jaki obserwowaliśmy w ostatnich latach w Polsce. Im dłużej nasze rodzime e-sklepy będą zwlekały, z tym większą konkurencją spotkają się w przyszłości. Pamiętać jednak należy, że kraje adriatyckie są mocno wrażliwe na wszelkie niedociągnięcia i błędy, zatem zbyt duży pośpiech również nie jest wskazany. Rozpoczynając działalność w Słowenii czy Chorwacji należy szczególnie zadbać o wiarygodność, nawiązując współpracę wyłącznie z pewnymi i poważanymi partnerami powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.

Źródło: Packeta Poland
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels