Półfinał i finał
Przed przystąpieniem do jazd półfinałowych uczestnicy konkursu zmierzyli się z testem zawierającym 20 pytań. Poprawnych odpowiedzi na 15 z nich udzielił Łukasz Ponikiewski z firmy F.H.U. Fonka, co dało mu pierwsze miejsce w części teoretycznej, która wliczała się do finałowej punktacji.
Każdy z półfinalistów zmierzył się z niełatwym wyzwaniem - pokonaniem trasy o długości 15 km, która zawierała 2 "jokery", czyli alternatywne możliwości przejazdu. Wybór jokera i okrążenia, na którym można było wcielić go w życie należał do kierowcy. Do wielkiego finału awansowało trzech najlepszych zawodników, którzy stawili czoła 16-kilometrowej trasie przebiegającej w przeciwnym kierunku niż poprzednie jazdy, a szczególnym wyzwaniem było aż 6 jokerów - po 2 na każdym z 3 okrążeń.
Wyrównany poziom
Punktacja finałowa opierała się na różnicach wynoszących zaledwie 0,01 pkt, zgodnie ze stosowanym od lat wzorem uwzględniającym poziom zużycia paliwa i prędkość przejazdu. Innymi słowy, rywalizacja była niezwykle wyrównana, a każda setna litra spalonego paliwa miała znaczenie. Dane dotyczące przejazdów były pobierane za pomocą narzędzia Optifuel Infomax, co pozwoliło na dokładną analizę wyników.Przypomnijmy: tegorocznym mistrzem jazdy racjonalnej został TOMASZ LEKI z firmy LEKI TRANSPORT (na zdjęciu w środku), wicemistrzem MARCIN FLOREK reprezentujący firmę FLOR-SPED (z lewej), a trzecie miejsce zajął ŁUKASZ PONIKIEWSKI z F.H.U. FONKA.
Nagrody dla zawodników i firm
Organizator i jego partnerzy przygotowali atrakcyjne nagrody dla zwycięzców oraz firm, które reprezentowali. Mistrz jazdy racjonalnej został nagrodzony kwotą 10.000 zł (brutto), a firma transportowa 40.000 zł (netto) do wykorzystania w autoryzowanej sieci Renault Trucks Polska na naprawę pojazdu, zakup części lub gadżetów, bądź wykupienie szkoleń z jazdy racjonalnej. Zdobywca drugiego miejsca otrzymał nagrodę pieniężną w kwocie 5000 zł brutto, a trzeci - 3000 zł brutto.Pojazdy konkursowe
Uczestnicy finałowych zmagań kierowali zestawem złożonym z ciągnika T High 480 DE Turbo Compound oraz naczepy Wielton Curtain Master. Auta zostały wyposażone w ogumienie Michelin X-Line oraz obręcze kół z lekkich stopów Alcoa Wheels. Masa ładunku w każdej naczepie wynosiła ponad 19 ton!Układ Turbo Compound pozwala na obniżenie zużycia paliwa, a co za tym idzie - zmniejszenie emisji CO2 do 10%. Silniki charakteryzują się również wyższym momentem obrotowym (+300 Nm) w porównaniu z jednostkami napędowymi poprzedniej generacji.

Źródło: Renault Trucks Polska