Kryzysy, takie jak pandemia Covid-19 i wojna na Ukrainie, dotknęły sektor komercyjnego transportu drogowego. IMERA może wesprzeć wzmocnienie i przygotowanie europejskiej sieci transportowej na przyszłe kryzysy. Ważne jest jednak, aby te postanowienia zostały wdrożone w praktyce. Ostatnio doszło do poważnych zakłóceń na granicach wewnątrz strefy Schengen i w państwach członkowskich z powodu protestów rolników, co skutkowało blokadami i atakami na kierowców ciężarówek. IRU ma nadzieję, że IMERA pomoże skutecznie reagować na różne rodzaje kryzysów, ułatwiając transgraniczny przepływ podstawowych towarów i usług. Spodziewa się, że Parlament Europejski i Rada zatwierdzą tymczasowe porozumienie w najbliższych tygodniach.
Szczególnie istotne jest wprowadzenie większej przejrzystości dzięki IMERA. Wczesne informowanie o planowanych i trwających blokadach jest kluczowe dla przewoźników, aby mogli planować zmiany tras i unikać zakłóceń w łańcuchu logistycznym. Ponadto, IMERA umożliwia Komisji Europejskiej przeprowadzanie testów warunków skrajnych i symulacji, co pozwoli przewidzieć i przygotować się z wyprzedzeniem. Doceniamy, że podczas takich testów prowadzone są konsultacje z udziałem przewoźników podkreśliła Raluca Marian.Źródło: IRU
grafika poglądowa