Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas ładowania akumulatora: od 10 do 80% w około pół godziny

Utworzona: 2024-03-28


ABB E-mobility i MAN po raz pierwszy zademonstrowały ładowanie megawatowe, o mocy ponad 700 kW i natężeniu 1000 A, w ciężarówce eTruck.

Premiera wspomnianego systemu była symbolicznym początkiem przyjaznej dla klimatu transformacji sektora pojazdów użytkowych oraz udanej elektryfikacji autobusów i ciężarówek. Ładowanie megawatowe będzie potrzebne zwłaszcza w krajowym i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym lub punktach załadunku i rozładunku ciężarówek elektrycznych, a w przyszłości także do ładowania elektrycznych autokarów podczas wymaganej prawem przerwy w prowadzeniu pojazdu.

Nowy standard ładowania dopuszcza techniczną możliwość ładowania prądem o mocą do 3,75 MW przy natężeniu 3000 amperów (A). Po zakończeniu prac związanych z tworzeniem standardu MCS możliwe będzie ładowanie prądem o mocy powyżej 1 MW, co pozwoli znacznie skrócić czas ładowania. Dla porównania, dzisiejsze stacje ładowania w standardzie CCS, wykorzystywane przez samochody osobowe i pojazdy użytkowe, oferują maksymalną moc ładowania do 400 kW przy natężeniu 500 A. Oczekuje się, że międzynarodowy proces standaryzacji systemu MCS ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

Należy jednak dodać, że ładowanie megawatowe wymaga dużo energii, co z kolei wiąże się z koniecznością przygotowania odpowiednio dostosowanej infrastruktury, przyłączy do sieci oraz spełnienia określonych wymogów przestrzennych.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels