Transit – podwozie
Najpopularniejszym nośnikiem różnych zabudów jest podwozie Transita z pojedynczą kabiną. Samochód napędzany jest silnikiem wysokoprężnym w dwóch wariantach mocy (130 i 165 KM) o momencie obrotowym (odpowiednio): 360 lub 390 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegwej manualnej lub 8- oraz 10-biegowej skrzyni automatycznej. W ofercie jest także wersja z napędem na cztery koła, która jeszcze bardziej podnosi funkcjonalność modelu.
Auto ma naprawdę duże możliwiości. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita to, w zależności od wersji, nawet 5000 kg, maksymalna dopuszczalna masa zespołu pojazdów sięga nawet 7000 kg, a maksymalna ładowność brutto to 2983 kg. Za tak znakomite wyniki odpowiadają między innymi zmodyfikowana oś przednia i lżejsze komponenty podwozia. Zmieniona konstrukcja zawieszenia i 16-calowe koła podnoszą trwałość pojazdu i komfort jazdy.
Podwozie z pojedynczą kabiną dostępne jest także w wersji w pełni elektrycznej – E-Transit, która dysponuje momentem obrotowym do 430 Nm, a moc przenoszona jest na tylną oś. Do wyboru są dwa rodzaje akumulatorów: 68 kWh (standardowa pojemność) i 89 kWh (powiększona). W E-Transicie z pojedynczą kabiną opcjonalnie montowany jest innowacyjny system zasilających gniazd ProPower Onboard 2,3 kW, dzięki któremu możemy korzystać z elektrycznych urządzeń w momencie, w którym nie mamy dostępu do zewnętrznego źródła prądu.
Siła wyboru
Ford Transit platforma jest idealną bazą do zabudowy wymagającej niższego progu ładunkowego – dostępny jest w czterech wariantach rozstawu osi, dwóch rozstawu kół tylnych i zapewnia dopuszczalną masę całkowita do 3500 kg. Transit podwozie z podwójną kabiną dysponuje trzema miejscami siedzącymi z przodu i czterema z tyłu, zapewniając zarówno dużo miejsca dla załogi, jak i ewentualnego ładunku.
Niezależnie od wersji, Transit jest wyposażony w system integracji zabudowy z pojazdem tzw. VIS, który pozwala kierowcom kontrolować sprzęt innych producentów, taki jak systemy oświetleniowe, windy czy termostaty w pojazdach chłodniczych. Sprzętem tym można sterować z poziomu ekranu dotykowego systemu SYNC – za pomocą programowalnych cyfrowych przycisków lub ikon.
Ford Pro Convertor
O to, aby wszystkie zabudowy, które powstają na podwoziach spełniały najwyższe standardy, dbają firmy działające w programie Ford Pro Convertor. To część kompleksowej oferty, która wspiera przedsiębiorstwa zajmujące się profesjonalnym dostosowaniem i modyfikacją pojazdów użytkowych. Program funkcjonuje na terenie całej Europy. Obecnie należy do niego ponad 200 firm, z czego w Polsce działa 12. Podlegają one wymaganiom kwalifikacyjnym Ford Pro i muszą przejść rygorystyczne audyty jakościowe i proceduralne.
Źródło: Ford
