Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Oszczędniejszy od poprzednika - są na to dowody
Utworzona: 2020-06-24

Nowy ciągnik MAN TGX 18.470 Euro 6d, pokonując dwukrotnie liczącą 342 km trasę testową, która obejmowała autostrady i drogi krajowe, zużył średnio o 8,2% mniej paliwa niż pojazd porównawczy MAN TGX 18.460 poprzedniej wersji z silnikiem Euro 6c.

W lutym br. odbyła się światowa premiera ciężarówek MAN nowej generacji. W centrum uwagi projektantów znaleźli się kierowcy i nowa koncepcja obsługi pojazdu. Położono także nacisk na ograniczenie zużycia paliwa. Dzięki zmodernizowanemu układowi napędowemu, rozwiązaniom aerodynamicznym i tempomatowi MAN EfficientCruise, dalekobieżne ciężarówki MAN zużywają do 8,2% mniej paliwa w porównaniu z pojazdami wcześniejszej generacji. TÜV Süd potwierdził to na podstawie przeprowadzonego testu.

W celu zapewnienia możliwości obiektywnego porównania potencjału obu pojazdów, po przejechaniu pierwszego odcinka trasy zamieniono naczepę i kierowców. Profil autostrady odpowiadał w 90% europejskim trasom dalekobieżnym. Stwierdzone w ramach testu TÜV zużycie paliwa potwierdziło zatem przewidywany przez producenta potencjał oszczędności pojazdów nowej generacji.


Niskie całkowite koszty eksploatacji decydują o sukcesie naszych klientów. Nowa generacja pojazdów MAN była konsekwentnie projektowana pod kątem zapewnienia najwyższej efektywności i ekonomicznej eksploatacji - i cel ten został osiągnięty! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że test przeprowadzony przez niezależną jednostkę badawczą potwierdził nasze przewidywania. Pragnę serdecznie podziękować całemu zespołowi za ten wspaniały wynik!
– skomentował wynik testu dr Frederik Zohm, członek zarządu odpowiedzialny za prace projektowo-badawcze w firmie MAN Truck & Bus.
Poprawę efektywności w odniesieniu do pojazdów poprzedniej generacji udało się uzyskać dzięki wprowadzeniu licznych innowacji technicznych i udoskonaleniu kilku koncepcji. W układzie napędowym należy przede wszystkim wskazać bardzo oszczędny silnik spełniający normę Euro 6D oraz hipoidalną przekładnię główną o wyjątkowo długim przełożeniu 2,31. Stanowi ona, w połączeniu ze skrzynią biegów TipMatic, optymalne uzupełnienie silnika D26 Euro 6d z pojedynczą turbosprężarką, charakteryzującego się zmniejszonym poziomem recyrkulacji spalin i zwiększoną sprawnością termodynamiczną.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels