Jak przypomina IRU, Pakiet Mobilności to największy zbiór aktów prawnych obejmujących kluczowe społeczne aspekty branży transportu drogowego, m.in. dotyczące delegowania kierowców, czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku, tachografów, dostępu do zawodu i dostępu do rynku dla komercyjnych przewoźników drogowych.
Przepisy Pakietu dotyczące delegowania kierowców weszły w życie w lutym br. Operatorzy i organy kontrolne muszą teraz odróżnić te rodzaje działalności transportowej, do których powinny mieć zastosowanie przepisy dotyczące delegowania, od tych, których przepisy te nie dotyczą.
Usługi komercyjnego drogowego transportu pasażerskiego i godziny pracy kierowców obejmują szeroki zakres scenariuszy, od regularnych usług krótko-, średnio- i długodystansowych po różnego typu usługi autokarowe w branży turystycznej.
Celem IRU jest zapewnienie zharmonizowanego i skoordynowanego wdrażania przepisów regulujących delegowanie kierowców autobusów w całej UE. Jasne wytyczne Komisji Europejskiej są niezbędne dla wszystkich zaangażowanych stron – w tym kierowców, operatorów i organów kontrolnych.
Przy wsparciu swoich członków IRU opracowało szczegółowe scenariusze związane z transportem pasażerskim, które stanowią podstawę wniosku do Komisji Europejskiej. Znaczna część tych prac została umieszczona w oficjalnym projekcie wniosku Komisji Europejskiej.
29 kwietnia IRU uczestniczyło w spotkaniu Grupy Ekspertów KE ds. delegowania kierowców (PDEG), podczas którego omawiano delegowanie kierowców w kontekście przewozu pasażerów. Prace będą kontynuowane podczas kolejnego spotkania PDEG, zaplanowanego na 30 maja.
Źródło: IRU
Utworzona: 2022-05-30