Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Actros i Arocs dostępne dla japońskich przewoźników

Utworzona: 2025-09-06


Mercedes-Benz Trucks wprowadza na rynek japoński swoje najcięższe transportery – modele Arocs i Actros, specjalnie zaprojektowane do przewozu wyjątkowo ciężkich ładunków. To ważny krok w rozwoju marki na rynku azjatyckim, gdzie rośnie zapotrzebowanie na pojazdy zdolne do obsługi transportu ponadgabarytowego.

Sprzedażą i obsługą serwisową zajmie się wieloletni partner Daimler Truck, firma Y-Engineering, od dwóch dekad obecna w Japonii jako generalny importer modeli Unimog i Econic. Oficjalna prezentacja premierowego modelu Arocs 4763 8x6 odbędzie się podczas Japan Mobility Show 2025 w Tokio, w dniach od 29 października do 9 listopada.

Arocs 4763 8x6 to ciężarówka stworzona z myślą o najtrudniejszych zadaniach transportowych. Wyposażono ją w 15,6-litrowy silnik OM 473 o mocy 625 KM i momencie obrotowym 3 000 Nm, współpracujący z 16-biegową, zautomatyzowaną skrzynią PowerShift 3 Advanced. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom technicznym, takim jak specjalna płyta ze sprzęgiem siodłowym i dodatkowy system chłodzenia, pojazd może holować zestawy o masie do 500 ton. Co więcej, dostosowano go do specyficznych wymagań rynku japońskiego – ograniczenia wysokości do 3,8 m sprawiły, że Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy połączył kabinę ClassicSpace 2.3 z kompaktową wieżą chłodzącą i czwartą osią.

Ciężarówki dla Japonii wyposażono we wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa marki, w tym Attention Assist, Active Brake Assist 6, asystenta utrzymania pasa ruchu ASGA2 oraz Front Guard Assist. Egzemplarz pokazowy, który będzie prezentowany w Tokio, został pomalowany w barwy flagi Japonii – biały z czerwonymi akcentami. Produkcja pojazdów odbywa się w zakładzie w Wörth, a następnie samochody trafiają do fabryki w Molsheim, gdzie są przebudowywane w ramach programu Custom Tailored Trucks, otrzymując dodatkowe elementy konstrukcyjne niezbędne do obsługi transportu ciężkiego.

Szczególną uwagę zwrócono na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. Przekładnia PowerShift 3 Advanced z układem Turbo Retarder Clutch łączy płynne ruszanie z precyzyjnymi zmianami biegów oraz zapewnia wyjątkowo silne hamowanie do 980 KM mocy hamowania, także przy niskich prędkościach i podczas cofania. Zdaniem Stiny Fagerman, szefowej marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks, debiut Arocsa i Actrosa na rynku japońskim to przełomowy moment dla tamtejszej branży transportowej. Już teraz klienci sygnalizują konkretne potrzeby związane z przewozem najcięższych ładunków, a nowe modele mają duży potencjał, by stać się odpowiedzią na rosnące wymagania japońskiego rynku.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels