Scania w Stanach Zjednoczonych
Przed przybyciem ze swoimi klasycznymi ciężarówkami do Stanów Zjednoczonych, Scania rozpoczęła długą współpracę z amerykańskim MACK, dzieląc się konstrukcją autobusów i różnymi technologiami silników mechanicznych. W 1985 roku postanowiono zainwestować w ten rynek, z ciężarówkami sprowadzanymi ze Szwecji, była to seria 2, składająca się z modeli T, P i R, 112 i 142. Aby zaoferować więcej mocy, udostępniono również silnik V8 o pojemności 14, 9 litra, w modelu 142 o mocy 450 KM. Wkrótce została uruchomiona seria 3, która przybyła do USA w 1987 roku, z mocniejszym silnikiem, w tym opcja 143 z V8 500 KM.
Ciekawostką było to, że wielki konkurent Volvo, wszedł również na rynek amerykański na krótko przed, w 1980 roku, przejmując amerykańską markę White, która była niewypłacalna, i stopniowo dokonywał adaptacji w ciężarówkach. Wstawiał markę i projekt Volvo zgodnie ze standardami, które już istniały w Europie, odnosząc sukcesy do dziś w tym kraju.
Scania natomiast nie podołała i z przyczyn niezbyt jasnych nie utrzymała się na krajowym rynku samochodów ciężarowych, ogłaszając koniec importu tam w 1992 r., dwa lata później, w 1994 r., osiedlając się w Meksyku. Obecnie jest zatem możliwe, aby ciężarówki Scania przekraczały granicę do Stanów Zjednoczonych podczas swoich podróży, a stare modele, te, które pozostały w ruchu, są prawdziwymi reliktami.
Ciekawostką było to, że wielki konkurent Volvo, wszedł również na rynek amerykański na krótko przed, w 1980 roku, przejmując amerykańską markę White, która była niewypłacalna, i stopniowo dokonywał adaptacji w ciężarówkach. Wstawiał markę i projekt Volvo zgodnie ze standardami, które już istniały w Europie, odnosząc sukcesy do dziś w tym kraju.
Scania natomiast nie podołała i z przyczyn niezbyt jasnych nie utrzymała się na krajowym rynku samochodów ciężarowych, ogłaszając koniec importu tam w 1992 r., dwa lata później, w 1994 r., osiedlając się w Meksyku. Obecnie jest zatem możliwe, aby ciężarówki Scania przekraczały granicę do Stanów Zjednoczonych podczas swoich podróży, a stare modele, te, które pozostały w ruchu, są prawdziwymi reliktami.
KATEGORIE FILMÓW
Ciekawostki
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.