Ciekawostki
Autor filmu nazwał go ''prawdziwą bestią''. VOLVO FH AO USA zaprojektowany specjalnie na rynek amerykański.
Jest to 1 z 240 wyprodukowanych egzemplarzy. Niektórzy mówią, że to Staroman, czyli połączenie Stara i Mana.
Weronika jest zachwycona nowym zestawem i jak sama powiedziała ''Ja w to nie wierza, to ja z tej roboty nie wyleza''.
Jeśli nie wiadomo o co chodzi... to chodzi o pieniądze.
Te dwie stare ciężarówki swoje lata świetlności mają już za sobą. Właściwości terenowe jednak zostały i o ile nie chrupnie im w ramie o tyle nie będą cackać się z byle kałużą.
HVO 100 to skrót od ''Hydrotreated Vegetable Oil'' (hydrorafinowany olej roślinny). Oznacza to, że paliwo to jest produkowane z olejów roślinnych, zwykle z odpadów, takich jak olej do smażenia. Jest to zatem czysty biodiesel. Zaleta: dzięki HVO 100 podczas spalania emitowane jest około 80-90% mniej CO2.
Dlatego też firmy transportowe od dawna promują biodiesel. Zawsze zdawały sobie sprawę, że jeszcze przez wiele lat po niemieckich drogach będą jeździć ciężarówki spalinowe, niezależnie od tego, jak duży sukces odniosą ciężarówki elektryczne i wodorowe. Dlatego musiało istnieć rozwiązanie, które znacznie zmniejszy emisję CO2 nawet w przypadku konwencjonalnych silników spalinowych. Jedna z możliwości: HVO 100. Dlaczego ma to sens i dlaczego uzyskanie zezwolenia na publiczną dystrybucję trwało tak długo?
Według niektórych to była świetna konstrukcja jak na tamte czasy. Inni natomiast twierdzą, że była to zwykła prowizorka. A jak było naprawdę?