Utworzona: 2018-06-22
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
Komentarze (256)
~arek 7 lat temu | walczcie walczcie. już dwa lata temu pisałem, że nikt nie kupi tych waszych płaczliwych kłamstw. jak się nie opłaca to zmykać te dziadtransy nikt nie będzie za wami płakał, a wkrótce prace nad unijną inspekcją pracy i zasady dobrej reputacji nauczą pokory bo w Polsce wciąż to nie działa. ale tylko takie moje pisanie. |
~DZIADTRANS 7 lat temu | AREK, JESZCZE ZATĘSKNISZ ZA POLSKIM DZIADTRANSEM, BO JAK SIĘ ZAMKNIE PÓJDZIESZ ZA PAROBKA DO NIMCA CZY FRANCA I DOM ZOBACZYSZ RAZ NA 3 MIESIĄCE A TO CO ZAROBISZ WYDASZ NA LEGALNY POBYT W MIEJSCU PAROBKOWANIA |
karzełreakcji
7 lat temu | Dziadtrans, spotkałem ostatnio chłopaka z UA. Jezdził u polskiego pracodawcy w systemie 56tygodni w budzie, na 8 tygodni w domu. Taka mała, dygresja, odnośnie polskiej patologii. |
~German 7 lat temu | KOLEGO DZIADTRANS Może i wyda ale za to jest jakaś szansa na emeryturę godną a nie od najniższej krajowej śmieszne i żałosne i nikt nie będzie parobkiem chyba że na własne życzenie jak co nie którzy kombinatorzy typu magnes dwie karty kilometry frachty niech jeszcze akord wprowadzą dla nich pozdro dla normalnych kierowców a jeszcze tacy są i jest ich coraz więcej |
~tur49 7 lat temu | Podmioty gospodarcze z innych krajów UE rejestrują działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniają Polaków. Problem polega jednak na tym, że za tę samą pracę wykonywaną w tych samych warunkach (obie grupy pracują poza granicami swojego kraju, rozwożąc towary po całej Europie) kierowcy z kraju macierzystego przedsiębiorstwa otrzymują dużo większe wynagrodzenie niż Polacy. Formalnie kierowcy z innego kraju UE oraz polscy kierowcy są zatrudnieni w innych podmiotach - spółka działająca w Polsce nie jest oddziałem spółki zagranicznej, a podmiotem, którego założycielem jest spółka zagraniczna. Istnieją jednak między nimi powiązania kapitałowe i osobowe. Czy takie zachowanie podmiotu zagranicznego nie narusza art. 12 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (w wersji skonsolidowanej uwzględniającej zmiany wprowadzone traktatem z Nicei)? Działanie pracodawcy nie jest przecież niczym uzasadnione - kierowcy z obu państw wykonują tę samą pracę, w tych samych godzinach, z takim samym natężeniem. Jedynym uzasadnieniem - moim zdaniem nie do przyjęcia - jest fakt pochodzenia z różnych państw, a to w mojej opinii wyczerpuje znamiona dyskryminacji ze względu na przynależność państwową. Zgodnie z art. 39 Traktatu WE oraz rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1612/68 (1) obywatele UE pracujący w innym państwie członkowskim muszą być traktowani w porównaniu z ich kolegami będącymi obywatelami tego państwa w sposób nienoszący znamion dyskryminacji w odniesieniu do zatrudnienia, wynagrodzenia i innych warunków pracy. Przepisy wspólnotowe dotyczące swobodnego przepływu pracowników stosują się do pracowników migrujących będących obywatelami jednego z państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), którzy przenieśli się ze swojego kraju pochodzenia do innego państwa członkowskiego w celu podjęcia tam pracy. Przepisy te znajdują również zastosowanie w przypadku pracowników migrujących powracających do swojego kraju pochodzenia po skorzystaniu z prawa do swobodnego przemieszczania się. Jednakże osoby, które nie skorzystały z prawa do swobodnego przemieszczania się, nie są objęte tymi przepisami. Wydaje się, że taka sytuacja ma miejsce w przypadku opisanym przez Pana Posła. Polscy kierowcy pracujący dla polskiej firmy (podmiotu mającego siedzibę w Polsce) nie skorzystali z prawa swobodnego przepływu pracowników. Różnice w wynagrodzeniu pracowników wykonujących swój zawód w różnych państwach członkowskich wynikające z dysproporcji pomiędzy systemami krajowymi nie są objęte zasadą równego traktowania. To jest pytanie i odpowiedz Z 2007 roku, może coś w tym temacie? Wówczas było ok, a teraz nie ok. Jesteśmy tylko tanią siła robocza dla UE. Tu chodzi o to, żeby z Polaka zrobić niewolnika. |
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.