Wykorzystując Detroit ePowertrain do zasilania ciężarówek Freightliner eCascadia i eM2, dajemy klientom ten sam poziom pewności, jaki gwarantują nasze konwencjonalne pojazdy, znane w całej branży jako produkty o najniższym całkowitym koszcie posiadania. Nigdzie indziej kupujący nie znajdą takiego poziomu wydajności, wsparcia, jakości, poświęcenia czasu pracy i wiedzy inżynieryjnej, jak w przypadku naszego portfolio produktów z Detroit. Inwestycje w tamtejszy zakład jak i w samo miasto to początek nowej ery dla znanej marki w globalnym krajobrazie motoryzacyjnym powiedział Richard Howard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w segmencie transportu dalekobieżnego DTNA.
Początkowo układ napędowy Detroit ePowertrain wyposażony w oś elektryczną eAxle działającą przy napięciu 400 V będzie dostępny w dwóch wariantach przeznaczonych do różnych zastosowań. Konstrukcja z pojedynczym silnikiem ma moc 180 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 15600 Nm, natomiast w przypadku zastosowania dwóch silników moc wynosi 360 KM, a moment obrotowy – 31800 Nm.
Detroit ePowertrain dla eCascadia i eM2 będzie zasilany trzema zestawami akumulatorów, o pojemności 210 kWh, 315 kWh i 475 kWh. Zestawy baterii składają się z szeregu pryzmatycznych ogniw litowo-jonowych. Początkowo maksymalny zasięg układu napędowego Detroit ePowertrain przekroczy 370 km przy pełnym naładowaniu dla ciężarówki eM2 o średnim tonażu i 400 km dla ciągnika siodłowego eCascadia klasy 8.
Marka Freightliner i zakład w Detroit zapewniają klientom niezrównaną jakość od ponad czterdziestu lat. Zintegrowany układ napędu elektrycznego z Detroit opiera się na dotychczasowych dokonaniach i przenosi nas w nową erę w branży transportowej, poprawiając wydajność operacyjną przy jednoczesnej eliminacji emisji z rury wydechowej powiedział Rakesh Aneja, szef eMobility w DTNA.
Pierwsza faza produkcji układu Detroit ePowertrain ma się rozpocząć pod koniec tego roku. Produkcja obu modeli Freightlinera rozpocznie się w roku 2022.
Źródło: Daimler Trucks North America