Dzięki trzem projektom realizowanym w Cwmbran (Walia), Warwickshire (Anglia) i Ballymena (Irlandia Północna) będzie można zmniejszyć emisję CO2 o 45 mln ton, czyli tyle ile wytwarza 1,8 mln samochodów przez cały okres użytkowania.Inwestycje w nowe technologie, w tym wodorowe ogniwa paliwowe, pomogą umocnić pozycję Wielkiej Brytanii jako światowego lidera w technologii motoryzacyjnej i wesprzeć ożywienie gospodarki po pandemii, przyczyniając się jednocześnie do osiągnięcia celów klimatycznych Wielkiej Brytanii.
54 mln funtów rządowych środków będzie rozdzielonych w następujący sposób. 31,9 mln funtów zostanie przeznaczonych na opracowanie elektrycznych układów napędowych do pojazdów ciężarowych w Cwmbran. Technologię tę będzie można zastosować na wiele sposobów, na przykład w celu zwiększenia zasięgu ciężarówek lub poprawy efektywności energetycznej autokarów i pojazdów budowlanych. Kolejne 11,3 mln funtów zostanie wykorzystane na opracowanie i wdrożenie energooszczędnej technologii stosowanej w sportach motorowych do użytku w samochodach osobowych i dostawczych przez ośrodek rozwojowy w Warwickshire. Natomiast pozostałe 11,2 mln funtów zostanie przeznaczone na opracowanie i produkcję niedrogiej technologii wodorowych ogniw paliwowych do autobusów oraz stworzenie we współpracy z firmą Wrightbus centrum technologii wodorowej w Ballymena.
Ogłoszone dotacje to część wprowadzonej przez rząd krajowej strategii rozwoju usług autobusowych w Anglii pod nazwą „Bus Back Better” oraz 10-punktowego planu realizacji zielonej rewolucji przemysłowej. Obie inicjatywy mają na celu przyspieszenie przejścia na pojazdy bezemisyjne i dekarbonizację brytyjskich sieci transportowych. Wspierając nowe, bardziej ekologiczne technologie przeznaczone dla brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, rząd chce przyczynić do tego, aby UK zakończyła realizację swoich zobowiązań klimatycznych do 2050 r.
Źródło: gov.uk
Utworzona: 2021-04-13