Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Bezpieczniej w trasie i przy rampie

Utworzona: 2021-05-03


Firma Krone zmodernizowała serię naczep chłodniczych Cool Liner dokonując kolejnych optymalizacji niektórych elementów.

W opcjonalnym wyposażeniu dostępna jest teraz przeprojektowana płyta odbojowa. Nie tylko poprawiono jej stabilność, ale można ją również łatwo złożyć na bok. Oprócz zastosowania nowych materiałów, takie rozwiązanie znacznie ułatwia czyszczenie pojazdu, co jest szczególnie ważne przy przewozie towarów w warunkach chłodniczych.


Całkowicie zmieniono również koncepcję oświetlenia naczepy. Konturowe światła hamowania są seryjnie montowane na górze portalu tylnego, co poprawia bezpieczeństwo na drodze. Opcjonalnie można je rozbudować o konturowe światła hamowania/kierunkowskazy i/lub migające boczne światła pozycyjne. Nowe, opcjonalne oświetlenie Ambiente w górnej części tyłu pojazdu ułatwia obsługę naczepy i podnosi bezpieczeństwo. Rozbudowany system oświetlenia w tylnej części ułatwia załadunek i rozładunek i może być obsługiwany niezależnie od windy załadowczej.

Naczepa Cool Liner może być załadowana dwupoziomowo dzięki szynom mocującym zintegrowanym z zabudową. Takie rozwiązanie sprawdziło się w praktyce, m.in. dlatego, że jest prosty w obsłudze i ułatwia czyszczenie. System jest tak skonstruowany, aby niezawodnie zabezpieczał ładunek przed przesunięciem podczas jazdy.


Pomyślano o zapewnieniu maksymalnej swobody w projektowaniu i obsłudze systemów wielokomorowych. Zmodernizowana przegroda poprzeczna ISOWALL, przetestowana zgodnie z normami ATP, może być umieszczona na całej długości pojazdu. Nowa konstrukcja instalacji zapewnia użytkownikom możliwość montażu dodatkowego parownika, którego osłona, dostępna na życzenie, nie zajmuje dużo miejsca.

Nadwozie naczepy Cool Liner jest oparte na solidnym podwoziu wyposażonym w podwójne belki podłużne i dodatkowe ukośne wzmocnienia z tyłu. Podwozie pochłania energię uderzenia w kontakcie z rampami, chroniąc w ten sposób zabudowę. Dodatkowym zabezpieczeniem jest nowy system elementów odbojowych. Oprócz szeregu wytrzymałych amortyzatorów gumowych dostępne są również amortyzatory dociskowe. Aby zabezpieczyć tył naczepy przed skutkami uderzeń można również zastosować opcjonalny system monitorowania obszaru za pojazdem, zintegrowany z systemem automatycznego hamowania. Dostępne na życzenie wyposażenie uzupełniają przykręcane pierścienie promowe.


Wszystkie naczepy chłodnicze serii Cool Liner są standardowo wyposażone w tematykę Krone Telematics KSC ProPlus Cool. System zapewnia monitorowanie lokalizacji, drzwi, danych eksploatacyjnych, temperatury chłodzenia, pracy agregatu chłodniczego, stanu sprzęgła oraz otrzymywanie komunikatów o błędach w układzie hamulcowym. Ponadto rozwiązanie to obsługuje cały proces zarządzania dokumentami za pośrednictwem sieci WLAN. Na przykład dyspozytor i kierowca mogą łączyć się z Krone Telematics Box za pośrednictwem sieci WLAN i pobierać konkretne dane. System telematyczny jest opcjonalnie dostępny z funkcją dwukierunkową i/lub zintegrowanym rejestratorem temperatury. W razie potrzeby można go również połączyć z systemem monitorowania ciśnienia w oponach Krone Smart Tyre Monitoring oraz czujnikiem pojemnościowym zbiornika oleju napędowego.

Dzięki szerokiej gamie dodatkowego wyposażenia naczepy Cool Liner można dostosowywać do realizacji każdego zadania transportowego. Np. elektroniczne zawieszenie pneumatyczne przyspiesza i ułatwia załadunek i rozładunek przy rampie. Dzięki funkcji utrzymywania poziomu, którą można opcjonalnie obsługiwać z naczepy, podłoga pojazdu i rampa znajdują się na tej samej wysokości niezależnie od stopnia obciążenia ładowni lub ciężaru wózka widłowego znajdującego się w ładowni. Przydatną funkcją jest system DWC (Dynamic Wheel Base Control), który umożliwia automatyczne zmniejszenie rozstawu osi podczas pokonywania zakrętów poprzez obniżenie obciążenia trzeciej osi, zwiększając w ten sposób możliwość skrętu.


Podsumowując, ulepszenia zastosowane w naczepie Cool Liner sprawiają, że transport staje się łatwiejszy i bezpieczniejszy. Dzięki standardowemu wyposażeniu telematycznemu dyspozytor ma zawsze dostęp do informacji o stanie naczepy, nawet znajdującej się w dużej odległości od bazy. System ten można bezproblemowo zintegrować z zewnętrznym systemem zarządzania flotą.


Źródło: Krone
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels