Dzięki standardowej odległości od przedniego zderzaka do tylnej ściany kabiny wynoszącej 293 cm, model 47X doskonale nadaje się do zastosowań wymagających pojazdu o zmniejszonej długości całkowitej (dostępna jest opcja o długości 281 cm). Dzięki krótszej masce i odpowiedniemu ukształtowaniu nadkoli pojazd wyróżnia się dużą zwrotnością, co się przydaje podczas pracy na placach budowy lub w zatłoczonych środowiskach miejskich.
Dzięki modelom 47X i 49X możemy zaoferować naszym klientom przemysłowym różne opcje, zapewniające odpowiednie narzędzie do konkretnych zastosowań. Segment pojazdów przemysłowych obejmuje wiele różnych zastosowań, o czym świadczy rozpiętość serii Western Star X. Oferujemy odpowiednie rozwiązanie niezależnie od tego, czy chodzi o transport ciężki, przemysł drzewny czy budownictwoMarka Western Star ma długą tradycję w produkcji wytrzymałych ciężarówek do wymagających zastosowań. W serii X inżynierowie DTNA rozwinęli tę spuściznę, aby uwzględnić potrzeby jak najszerszej grupy klientów.
– powiedział David Carson, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Daimler Trucks North America (DTNA).
Priorytetem było zmniejszenie masy własnej bez uszczerbku dla wytrzymałości. Począwszy od kabiny przez podłużnice ramy, po konfiguracje układu napędowego i akumulatora, zbadaliśmy wszystkie możliwości, aby zapewnić naszym klientom pojazd o mniejszej masie w celu zwiększenia produktywnościModel 47X waży o 90 kg mniej niż 49X w podobnej specyfikacji technicznej. Tym samym nadaje się do zastosowań, gdzie masa pojazdu ma kluczowe znaczenie. Wszystkie ciężarówki serii X mają bardziej wytrzymałe a przy tym lżejsze ramy w porównaniu z poprzednikami (wytrzymałość podłużnic ram na zginanie wynosi do 429342 Nm). Dostępna jest nowa opcja ramy o grubości 9,5 mm, która charakteryzuje się porównywalną wytrzymałością jak 11-milimetrowa. Standardowe belki poprzeczne z aluminium o wysokiej wytrzymałości montowane są z przodu, z tyłu i na końcu ramy, co dodatkowo zmniejsza jej masę własną.
– zapewnił Tracy Mack-Askew, główny inżynier ds. podwozia, napędu i inżynierii w DTNA.
Aluminiowa kabina, wzmocniona elementami stalowymi, jest opcjonalnie oferowana z dwuosobową leżanką, a nowy, zajmujący mniej miejsca pojemnik na akumulator, zapewnia dodatkową przestrzeń na nogi. Dzięki opcjonalnemu skraplaczowi montowanemu na dachu, uzyskiwany jest maksymalny przepływ powietrza przez chłodnicę, co jest istotne w branżach takich jak budownictwo czy górnictwo.
Deska rozdzielcza ma łatwy dostęp do wszystkich funkcji i panelu środkowego, na którym można zamontować zaczep uchylny Flex do tabletu lub do 12 dodatkowych przełączników. Maska silnika modelu 47X zapewnia widoczność do przodu wynoszącą 7,5 m – o prawie 13 cm więcej w porównaniu z 49X – a jej kompozytowa konstrukcja i system zawieszenia są odporne na zginanie i pękanie.
Model 47X jest standardowo wyposażony w silnik Detroit Diesel DD13 Gen 5, który charakteryzuje się wyższym stopniem sprężania niż jednostka poprzedniej generacji, co przekłada się na lepsze spalanie i wydajność. Technologia ThermoCoasting zapobiega ochłodzeniu silnika po oczyszczaniu spalin podczas jazdy, dzięki czemu system jest utrzymywany w optymalnej temperaturze, co znacznie zmniejsza potrzebę wypalania filtra DPF na postoju.
Dostępne są również silniki Cummins L9 i X12 o mniejszej masie własnej. Do zastosowań takich jak pługi śnieżne opcjonalnie oferowana jest przystawka odbioru mocy montowana z przodu silnika – dotyczy to zarówno silników Cummins, jak i Detroit Diesel. Do wersji zasilanych jednostkami Cummins dostępne są prostokątne zbiorniki paliwa i podniesione mocowanie układu oczyszczania spalin – w celu zwiększenia prześwitu dla pługów śnieżnych montowanych pod podwoziem.
Ciężarówki serii 47X są również oferowane z nową przekładnią DT12-V, opartą na sprawdzonej skrzyni DT12, która przeszła ponad 56 milionów km testów. Standardowo każdy egzemplarz 47X wyposażony w silnik DD 13 Gen 5 jest wyposażony w pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa Detroit Assurance, w tym wspomaganie hamowania, asystenta skrętu, adaptacyjny tempomat i inne.
System QuickFit, zapewniający łatwy dostęp do układu elektrycznego, został zaprojektowany z myślą o szybkim montażu osprzętu czy programowaniu. Narzędzie CHEC oferowane przez DTNA umożliwia producentom osprzętu i dealerom przeglądanie i modyfikowanie konfiguracji elektrycznych, dając im możliwość dostosowania oraz zmiany parametrów w ciągu kilku minut.
Źródło: Daimler Trucks North America