Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Lżejsze, ale nie mniej wytrzymałe

Utworzona: 2021-10-03


Amerykańska firma Western Star przedstawiła nowy model ciężarówki budowlanej 47X. Priorytetem konstruktorów było zmniejszenie masy własnej pojazdu bez uszczerbku dla jego wytrzymałości.

Nowy Western Star 47X, wraz z modelem 49X, wchodzi w skład typoszeregu X-Series, który ma duże możliwości zastosowań przez klientów z branż budowlanej, wydobywczej, drzewnej czy przemysłowej. Nowy model 47X można już zamawiać, a dostawy do klientów rozpoczną się na początku przyszłego roku.

Dzięki standardowej odległości od przedniego zderzaka do tylnej ściany kabiny wynoszącej 293 cm, model 47X doskonale nadaje się do zastosowań wymagających pojazdu o zmniejszonej długości całkowitej (dostępna jest opcja o długości 281 cm). Dzięki krótszej masce i odpowiedniemu ukształtowaniu nadkoli pojazd wyróżnia się dużą zwrotnością, co się przydaje podczas pracy na placach budowy lub w zatłoczonych środowiskach miejskich.


Dzięki modelom 47X i 49X możemy zaoferować naszym klientom przemysłowym różne opcje, zapewniające odpowiednie narzędzie do konkretnych zastosowań. Segment pojazdów przemysłowych obejmuje wiele różnych zastosowań, o czym świadczy rozpiętość serii Western Star X. Oferujemy odpowiednie rozwiązanie niezależnie od tego, czy chodzi o transport ciężki, przemysł drzewny czy budownictwo
– powiedział David Carson, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Daimler Trucks North America (DTNA).
Marka Western Star ma długą tradycję w produkcji wytrzymałych ciężarówek do wymagających zastosowań. W serii X inżynierowie DTNA rozwinęli tę spuściznę, aby uwzględnić potrzeby jak najszerszej grupy klientów.

Priorytetem było zmniejszenie masy własnej bez uszczerbku dla wytrzymałości. Począwszy od kabiny przez podłużnice ramy, po konfiguracje układu napędowego i akumulatora, zbadaliśmy wszystkie możliwości, aby zapewnić naszym klientom pojazd o mniejszej masie w celu zwiększenia produktywności
– zapewnił Tracy Mack-Askew, główny inżynier ds. podwozia, napędu i inżynierii w DTNA.
Model 47X waży o 90 kg mniej niż 49X w podobnej specyfikacji technicznej. Tym samym nadaje się do zastosowań, gdzie masa pojazdu ma kluczowe znaczenie. Wszystkie ciężarówki serii X mają bardziej wytrzymałe a przy tym lżejsze ramy w porównaniu z poprzednikami (wytrzymałość podłużnic ram na zginanie wynosi do 429342 Nm). Dostępna jest nowa opcja ramy o grubości 9,5 mm, która charakteryzuje się porównywalną wytrzymałością jak 11-milimetrowa. Standardowe belki poprzeczne z aluminium o wysokiej wytrzymałości montowane są z przodu, z tyłu i na końcu ramy, co dodatkowo zmniejsza jej masę własną.


Aluminiowa kabina, wzmocniona elementami stalowymi, jest opcjonalnie oferowana z dwuosobową leżanką, a nowy, zajmujący mniej miejsca pojemnik na akumulator, zapewnia dodatkową przestrzeń na nogi. Dzięki opcjonalnemu skraplaczowi montowanemu na dachu, uzyskiwany jest maksymalny przepływ powietrza przez chłodnicę, co jest istotne w branżach takich jak budownictwo czy górnictwo.

Deska rozdzielcza ma łatwy dostęp do wszystkich funkcji i panelu środkowego, na którym można zamontować zaczep uchylny Flex do tabletu lub do 12 dodatkowych przełączników. Maska silnika modelu 47X zapewnia widoczność do przodu wynoszącą 7,5 m – o prawie 13 cm więcej w porównaniu z 49X – a jej kompozytowa konstrukcja i system zawieszenia są odporne na zginanie i pękanie.

Model 47X jest standardowo wyposażony w silnik Detroit Diesel DD13 Gen 5, który charakteryzuje się wyższym stopniem sprężania niż jednostka poprzedniej generacji, co przekłada się na lepsze spalanie i wydajność. Technologia ThermoCoasting zapobiega ochłodzeniu silnika po oczyszczaniu spalin podczas jazdy, dzięki czemu system jest utrzymywany w optymalnej temperaturze, co znacznie zmniejsza potrzebę wypalania filtra DPF na postoju.


Dostępne są również silniki Cummins L9 i X12 o mniejszej masie własnej. Do zastosowań takich jak pługi śnieżne opcjonalnie oferowana jest przystawka odbioru mocy montowana z przodu silnika – dotyczy to zarówno silników Cummins, jak i Detroit Diesel. Do wersji zasilanych jednostkami Cummins dostępne są prostokątne zbiorniki paliwa i podniesione mocowanie układu oczyszczania spalin – w celu zwiększenia prześwitu dla pługów śnieżnych montowanych pod podwoziem.

Ciężarówki serii 47X są również oferowane z nową przekładnią DT12-V, opartą na sprawdzonej skrzyni DT12, która przeszła ponad 56 milionów km testów. Standardowo każdy egzemplarz 47X wyposażony w silnik DD 13 Gen 5 jest wyposażony w pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa Detroit Assurance, w tym wspomaganie hamowania, asystenta skrętu, adaptacyjny tempomat i inne.

System QuickFit, zapewniający łatwy dostęp do układu elektrycznego, został zaprojektowany z myślą o szybkim montażu osprzętu czy programowaniu. Narzędzie CHEC oferowane przez DTNA umożliwia producentom osprzętu i dealerom przeglądanie i modyfikowanie konfiguracji elektrycznych, dając im możliwość dostosowania oraz zmiany parametrów w ciągu kilku minut.

Źródło: Daimler Trucks North America
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels