Najważniejsze wnioski płynące z raportu to:
• stały poziom kradzieży z obiektów magazynowych
• wzrost kradzieży kontenerów i naczep,
• globalny spadek porwań,
• mniejsze straty materialne z powodu kradzieży z niezabezpieczonych parkingów i terenów przyległych do obiektów portowych,
• trendy inflacyjne wpłynęły na wzrost czarnorynkowego popytu na podstawowe towary,
• coraz więcej kradzieży dotyczy produktów spożywczych i napojów, paliwa i części samochodowych,
• sprzęt elektroniczny o wysokiej wartości nadal pozostaje częstym celem.
Wyraźnie wynika to z wpływu wojny na Ukrainie na światowe ceny ropy i kryzysu związanego z kosztami życia dotykającego konsumentów w wielu krajach. Dane na temat strat paliwa pochodzą z 28 krajów w regionie EMEA, ale głównie w Niemczech i Zjednoczonego Królestwa., które stanowiły 72% całości. Kradzieże paliwa o większej wartości świadczą również o działalności większych zorganizowanych grup przestępczych, których celem są składy paliw powiedział Thorsten Neumann, prezes i dyrektor generalny TAPA EMEA.Źródło: TT Club