Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierunek Norwegia

Utworzona: 2023-07-13


Firma Einride ogłosiła rozpoczęcie działalności na rynku norweskim, a więc w kraju, który jest liderem we wdrażaniu pojazdów elektrycznych.

Nowo przyjęte przez Norwegię cele w zakresie zrównoważonego rozwoju są bardziej ambitne niż te określone przez Komisję Europejską: do 2040 r. wszystkie nowe pojazdy ciężarowe w kraju mają być bezemisyjne. Choć Norwegia to kraj z największą na świecie liczbą pojazdów elektrycznych przypadających na jednego mieszkańca, tamtejsze ciężarówki nadal odpowiadają za prawie 9% krajowych emisji CO2, tzn. 4,4 mln ton.

Biorąc pod uwagę pionierską rolę Norwegii w dziedzinie elektryfikacji pojazdów pasażerskich, logiczne jest, że kraj ten powinien też odgrywać wiodącą rolę w elektryfikacji ciężkiego transportu towarowego. Wprowadzając do Norwegii nasze floty elektryczne i budując niezbędną infrastrukturę, która zapewni niezawodny transport towarowy na terenie całej Skandynawii, cieszymy się, że możemy przyczynić się do tych wysiłków i wspierać Norwegię w utrzymaniu jej wiodącej pozycji w transporcie elektrycznym powiedział Robert Falck, założyciel i dyrektor generalny Einride.
Einride nawiązał współpracę z norweską firmą PostNord, przewożącą 35% wszystkich przesyłek pocztowych w Skandynawii. Współpraca ta stanowi rozszerzenie dotychczasowego partnerstwa zapoczątkowanego w Szwecji w 2022 r. Korzystając z kompleksowej oferty usług Einride, PostNord pokonuje dziennie ponad 1500 km bez korzystania z paliw kopalnych. Zastosowanie pojazdów elektrycznych w Norwegii pozwoli ograniczyć emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem Diesla, co odpowiada wyeliminowaniu 2100 ton emisji CO2 w ciągu trzech lat.

Podobnie jak na innych rynkach, podstawę ekosystemu transportu towarowego stworzonego przez Einride stanowi sieć połączeń, które są planowane, optymalizowane i monitorowane za pośrednictwem platformy Einride Saga. Sieć upraszcza zarządzanie transportem dalekobieżnym, eliminuje typowe dla branży przejawy nieefektywności, a inteligentny system przekazywania ładunków zapobiega opóźnieniom w dostawie towarów spowodowanym ładowaniem akumulatorów lub zmianą kierowców. Producent odpowiada za wszystkie logistyczne punkty styku, w tym oprogramowanie, infrastrukturę ładowania i konserwację.

Wejście na rynek w Norwegii pozwala rozszerzyć sieć Nordic Link, po raz pierwszy zaprezentowaną w 2022 roku, która łączy strategiczne lokalizacje w regionie Oslo. Będzie ona dalej rozbudowywana w kierunku południowym, aby połączyć Norwegię, Szwecję i ostatecznie Danię wzdłuż autostrady E6, tym samym umożliwiając elektryczny i autonomiczny transport transgraniczny na terenie całej Skandynawii. Firma planuje ustanowić połączenia między siecią Nordic Link a kontynentem europejskim przed rokiem 2025. Einride zbuduje również własną infrastrukturę ładowania, tzw. Einride Stations, dla swojej floty ciężarówek elektrycznych wzdłuż sieci w Norwegii.


Einride ciągle zwiększa swoje zaangażowanie w projekt MODI, współfinansowany przez UE i koordynowany przez ITS Norway. Producent jest wiodącym partnerem tego 42-miesięcznego projektu o wartości 28 mln euro, którego celem jest wdrażanie autonomicznego transportu ciężkich ładunków poprzez standaryzację, regulacje i infrastrukturę. Autonomiczny pojazd Einride po raz pierwszy zademonstruje swoje możliwości na wybranym odcinku autostrady E6 między Göteborgiem a Oslo w roku 2025. Norwegia to ósmy rynek operacyjny, na którym Einride rozpoczęła współpracę z klientami, a decydując na usługi transportu elektrycznego oferowane przez Einride, firma PostNord dołączyła do innych gigantów branżowych, takich jak PepsiCo, Lidl, Electrolux i AB InBev.

Źródło: Einride
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels