Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowatorskie rozwiązanie i ciekawa przyszłość parkingów dla ciężarówek

Utworzona: 2024-01-23


Brak bezpiecznych miejsc parkingowych stanowi jedno z podstawowych problemów w branży transportu drogowego. Czy są jakieś rozwiązania?

Charles Anderson, dyrektor generalny Freightsafe, organizacji członkowskiej IRU, wyjaśnia dlaczego opracowane przez jego firmę podejście w tym zakresie ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi o przyszłość parkingów dla ciężarówek. Firma specjalizuje się w projektowaniu, finansowaniu, budowie i prowadzeniu zautomatyzowanych parkingów dla ciężarówek, które instaluje się w istniejących obiektach, takich jak zajezdnie czy parkingi dla ciężarówek. Obecnie Freightsafe działa na terenie Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Jak to działa?

Najpierw dyspozytor rezerwuje miejsce parkingowe za pośrednictwem portalu Bosch Secure Truck Parking. Po przybyciu na miejsce kierowca dzwoni do niego w celu uzyskania dostępu do obiektu i miejsca parkingowego. Całodobowe centrum nadzoru monitoruje naczepy, zapewniając klientom stały podgląd sytuacji na parkingu. Naczepę może odebrać ten sam lub inny kierowca. Modułowa budowa i inteligentne systemy bezpieczeństwa sprawiają, że jest to skalowalne, zrównoważone i bezpieczne rozwiązanie problemu parkowania ciężarówek.

Na czym polega rozwiązanie Gantry Kit?

Jednym z najważniejszych wyzwań, przed którymi stanęła firma Freightsafe, jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy ceną a jakością usługi. Ponieważ branża nie ma dużego doświadczenia w tego typu rozwiązaniach, wiele osób nie wie, jak wygląda idealny parking dla ciężarówek ani ile należy za niego zapłacić. Rozwiązanie Gantry Kit to pierwszy na świecie wielousługowy parking dla ciężarówek. Łączy usługi związane z rezerwacją miejsc (takie jak kontrola dostępu), środki bezpieczeństwa (takie jak telewizja przemysłowa i osłony drzwi naczepy) oraz infrastrukturę ładowania (w tym system ładowania CSS montowany na specjalnym stelażu). Infrastruktura parkingowa dostępna w ramach systemu umożliwia szybkie przekształcenie istniejących obiektów w publiczne parkingi. Tym, co odróżnia to rozwiązanie od poprzednich jest zoptymalizowane połączenie przestrzeni, obsługi i kosztów. W marcu tego roku planowana jest pierwsza instalacja systemu Gantry Kit w Alfeld w Niemczech.

Gdzie znajdują się działające parkingi Freightsafe?

Firma posiada parkingi w Niemczech, Hiszpanii i Szwecji, które obsługują przedsiębiorstwa działające w branżach takich jak produkty tytoniowe i elektronika, a także handel internetowy. Tworząc modułowe miejsca parkingowe, odkryto, że coraz więcej firm jest gotowa udostępniać swoje obiekty na potrzeby parkingowe. Co więcej, w ten sposób możliwe jest zbudowanie dochodowych publicznych węzłów parkingowych dla ciężarówek w ciągu kilku miesięcy, a nie lat. Mimo to nadal istnieje wiele przeszkód. W miarę rozwoju usług parkingowych ich dostarczanie staje się coraz bardziej skomplikowane. Odchodzi się od sytuacji, w której kierowca po prostu znajduje miejsce (jeśli było wolne), parkuje i zaciąga hamulec ręczny, na rzecz ekosystemu, gdzie miejsce parkingowe musi bezproblemowo pomieścić zarówno pojazdy, które je zarezerwowały, jak i te, które go nie zarezerwowały, ciężarówki elektryczne i konwencjonalne, system ładowania naczep chłodniczych a przy tym musi być bezpieczne. Oczywiste jest, że żaden pojedynczy dostawca nie jest w stanie samodzielnie stawić czoła tym wyzwaniom. Freightsafe opowiada się za partnerską współpracą w ramach całej branży.

Jak można zwiększyć dostępność funduszy UE?

Freightsafe wspiera ogólnounijne standardy parkingów dla ciężarówek, jednak doświadczenia pokazują, że komercjalizacja tych rozwiązań pozostaje poważnym wyzwaniem. Jeśli budowa pojedynczego obiektu zajmie pięć lat i nie będzie w tym czasie generować żadnych przychodów, zwrotu z inwestycji można oczekiwać dopiero po 10 latach, a całe przedsięwzięcie wiąże się ze sporym ryzykiem rozwojowym, trudno liczyć na duży entuzjazm inwestorów. Kolejnym problemem jest fakt, że parkingi dla samochodów ciężarowych nie są rozwiązaniem uniwersalnym. Ponieważ potrzeby branży w tym zakresie są zróżnicowane, infrastrukturę trzeba projektować z uwzględnieniem tych różnic.



Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels