FH Aero Electric zapewnia optymalny balans między zasięgiem, ładownością i aerodynamiką, wspierając nasze i naszych klientów cele zrównoważonego rozwoju podkreślił Keith Northen, Manager, Divisional, Road w DSV.Każdy z nowych pojazdów jest wyposażony w sześć akumulatorów, które zapewniają zasięg do 300 km oraz możliwość ładowania w 2,5 godziny przy mocy 250 kW DC. Trzy silniki elektryczne generują moc 666 KM i 2400 Nm momentu obrotowego, a napęd przenosi standardowa skrzynia I-Shift. Udoskonalona aerodynamika kabiny poprawia wydajność energetyczną i zwiększa efektywność rekuperacji podczas hamowania lub zjazdów ze wzniesień.
Volvo FH Aero Electric w specyfikacji DSV zostały wyposażone m.in. w Camera Monitoring System zastępujący lusterka, układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering, tempomat przewidujący I-See, pełne zawieszenie pneumatyczne oraz pakiet systemów bezpieczeństwa z adaptacyjnym tempomatem, awaryjnym hamowaniem, wsparciem przy kolizji bocznej i asystentem pasa ruchu. Kabiny Globetrotter oferują m.in. skórzaną tapicerkę siedzeń, podgrzewany fotel kierowcy z podwójnymi podłokietnikami, lodówkę i dodatkowe schowki.
Pojazdy objęto pięcioletnim kontraktem Volvo Gold, obejmującym pełny serwis, naprawy i monitoring akumulatorów. DSV planuje do 2030 roku eksploatować 2000 elektrycznych ciężarówek, a obecna umowa z producentem pojazdów przewiduje również dostawę 500 pojazdów z oszczędnymi napędami Diesla i na gaz.
Źródło: Volvo Trucks