❗UWAGA: Nowe przepisy będą dotyczyć każdego przedsiębiorcy posiadającego jakąkolwiek flotę pojazdów służbowych. Nie odnoszą się tylko do przewoźników drogowych towarów lub osób.
Pozostało niewiele czasu do końca konsultacji
KE wielokrotnie w przeszłości powoływała się na wyniki prowadzonych przez siebie konsultacji argumentując, że nie było sprzeciwu, a wręcz poparcie dla nowo wprowadzanych przepisów na szczeblu UE. Dlatego też apelujemy do wszystkich zainteresowanych (osoby prywatne, przedsiębiorstwa, organizacje branżowe) o wyrażenie opinii bezpośrednio na stronie KE, najpóźniej do 8 września br. (klikając w kafelek „umieść opinię”):Tu wyrazisz opinię!
Udział w konsultacjach wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie KE i uzyskania tzw. EU login. Ci z Państwa, którzy nie posiadają EU login mogą go uzyskać TUTAJ. We wstępnych konsultacjach przesłano jedynie 180 opinii od firm i osób w całej UE i wiele z nich było pozytywnych. To m.in. na ich podstawie KE kontynuuje przedmiotową inicjatywę. W tej istotnej sprawie każdy głos się liczy!
PAŃSTWA GŁOS I OPINIA BĘDĄ MIAŁY KLUCZOWE ZNACZENIE DLA DALSZYCH DZIAŁAŃ PODEJMOWANYCH PRZEZ KE W TEJ KWESTII
Kwestia ta będzie mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorców posiadających jakąkolwiek flotę pojazdów, bowiem wg KE „skutki gospodarcze mogą obejmować zwiększenie inwestycji w odnowę floty i infrastrukturę ładowania, co może pociągać za sobą potencjalne koszty dla przedsiębiorstw związane z nabywaniem i eksploatacją pojazdów, a także wywierać wpływ na rynek samochodów używanych.”
Główne elementy, na które kładzie nacisk KE to:
🚩 równowaga i kompromisy między skutecznością a elastycznością, na przykład w odniesieniu do możliwości ustanowienia obowiązkowych celów dla państw członkowskich, poszczególnych przedsiębiorstw lub flot;🚩 rola i wpływ różnych form zachęt finansowych, w tym preferencyjnego opodatkowania pojazdów korporacyjnych i możliwości ograniczenia takiego opodatkowania wyłącznie do pojazdów bezemisyjnych, oraz potencjalne skutki większej spójności w całej UE;
🚩 skład floty, ograniczenia operacyjne i uzasadnienie biznesowe dla różnych rodzajów korporacyjnych flot samochodowych (np. wynajem, leasing, taksówki, przedsiębiorstwa oferujące wspólne użytkowanie samochodów osobowych, samochody służbowe) oraz odpowiednie możliwości przejścia na pojazdy bezemisyjne;
🚩 skład flot transportu drogowego towarów, dynamika rynku i interakcje między dużymi przedsiębiorstwami, podwykonawcami i mniejszymi niezależnymi podmiotami, a także odpowiednie role i wspólny wysiłek redukcyjny w osiąganie celów w zakresie bezemisyjności;
Źródło: TLP