Przygotowując się do wejścia na giełdę, spółka sprecyzowała swoje ambicje finansowe w zakresie zwiększenia wydajności i dochodowości poszczególnych segmentów. Ze względu na sprawdzone możliwości generowania gotówki i mocny bilans, Daimler Truck otrzymał solidne ratingi kredytowe na poziomie inwestycyjnym. Kierownictwo spółki zakłada, że akcje zostaną włączone do rozszerzonego do 40 uczestników indeksu giełdowego DAX na rynku regulowanym giełdy w najbliższym możliwym terminie – prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2022 r.
Dla Daimler Truck wszystko tak naprawdę się zaczyna. Spoglądamy w przyszłość z odwagą i optymizmem. Cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystywać nasze możliwości twórcze jako niezależna firma ze wspaniałym globalnym zespołem – aby w przyszłości osiągać jeszcze większe sukcesy biznesowe. Powinni na tym skorzystać wszyscy – nasza załoga, klienci i oczywiście akcjonariusze
– powiedział w sali giełdy frankfurckiej Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck Holding AG.
7 marek, 40 zakładów
Daimler Truck należy do największych globalnych producentów pojazdów użytkowych z ponad 40 zakładami produkcyjnymi i ponad 100 tysiącami pracowników. Łączy pod swoim parasolem siedem marek: BharatBenz, Freightliner, FUSO, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses i Western Star. Firma dąży do uzyskania do roku 2025 dwucyfrowej stopy zwrotu ze sprzedaży w działalności przemysłowej, przy założeniu dobrych warunków rynkowych.Działalność biznesowa Daimler Truck podzielona jest na pięć segmentów sprawozdawczych, dla których sformułowano konkretne cele w zakresie rentowności w scenariuszu bardzo sprzyjających warunków rynkowych. Na przykład w segmencie Trucks North America (TN) spółka stawia sobie za cel osiągnięcie skorygowanej rentowności sprzedaży na poziomie 12% w bardzo sprzyjających warunkach rynkowych. Celem dla segmentu Mercedes-Benz (MB) jest skorygowana rentowność sprzedaży na poziomie 10%, dla segmentu Trucks Asia (TA) 9%, a dla segmentu Daimler Buses (DB) 7,5%. W nowym, piątym segmencie – Financial Services – firma dąży do osiągnięcia skorygowanej rentowności kapitału własnego na poziomie 14%.
Firma oczekuje, że w 2021 r. skorygowana rentowność sprzedaży (RoS) w działalności przemysłowej wyniesie od 6% do 8% – pomimo niedoborów półprzewodników i wzrostu cen surowców. Spodziewa się uzyskać redukcję kosztów stałych w działalności przemysłowej o 15% (w porównaniu z rokiem 2019) już w 2023 r., czyli dwa lata wcześniej niż zapowiadano podczas Dnia Strategii w maju 2021 r. Spółka zakłada, że w 2022 r. skorygowana rentowność sprzedaży w działalności przemysłowej wyniesie od 7% do 9%.
Rozwój zrównoważonego transportu
Daimler Truck chce w przyszłości jeszcze intensywniej kształtować rozwój bezemisyjnego transportu. Planuje przyspieszenie rozwoju pojazdów z napędem elektryczno-akumulatorowym i napędzanych ogniwami paliwowymi – własnymi siłami i w ramach partnerstw. Do 2030 r. pojazdy zeroemisyjne mają stanowić nawet 60% sprzedaży. Od roku 2039 firma zamierza na rynkach tzw. triady oferować już tylko samochody, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2.Daimler Truck ocenia obie technologie jako kompatybilne i niezbędne. Ciężarówki czerpiące energię z akumulatorów znajdują zastosowanie w lekkim i ciężkim transporcie dystrybucyjnym, np. przy realizacji dostaw towarów w miastach. W ciężarowym transporcie dalekobieżnym przyszłości, dla osiągnięcia neutralnego bilansu CO2, niezbędny będzie napęd na wodorowe ogniwa paliwowe.
Źródło: Daimler Truck